Wednesday 11 November 2015

AKU WANITA

Aku Wanita...

       
Aku Wanita Biasa...
Kadangkala kita tidak dapat meluahkan dengan kata-kata...
Cuma ayat demi ayat yang ditulis, yang lahir dari hati menggambarkan setiap apa yang kita rasa, apa yang kita lihat dan apa yang kita dengar. Dengan menulis kita akan rasa lega dan puas....

Aku cuma wanita biasa...
Yang hanya mampu bermimpi ...
Yang ingin menggapai pelangi...
Sedangkan hakikatnya...
Aku tahu pelangi itu akan pergi...
Akan tinggalkan aku...
Sendiri....

Aku cuma wanita biasa...
Hanya mampu melihat bintang-bintang berkerlipan...
Di dada langit...
Cahayanya cukup indah...
Tapi...
Aku tahu aku tidak bisa memiliki cahaya itu...
Aku cuma manusia biasa...
Yang mengimpikan istana indah bersama dirimu...
Aku tahu...
Mimpiku itu terlalu jauh ke depan...
Walhal sebenarnya aku tidak layak...
Untuk bermimpi tentang itu...
Atau...
Memikirkannya sama sekalipun...
Ketahuilah...
Kalau ditanya padaku soalan siapa dirimu dihatiku...
Dikaulah...
Nafasku...
Degupan jantungku...

Semuanya...
Akan terhenti, mati...
Apabila dikau...
Tidak lagi denganku...

Dikau adalah...
Anugerah terindah dalam hidupku...
Menyinari hidupku...
Seperti matahari yang memancarkan sinarnya setiap pagi...
Seperti angin yang membelai tubuhku perlahan...
Menenangkanku....
Mendamaikanku...
Di ketika aku bersamamu...

Ketahuilah...
Aku hanya wanita biasa...
Yang mencintaimu setulus hati...

N-Shiem-h... 12-9-2015 @ sabtu

No comments:

Post a Comment

Konsep kepimpinan dan perubahan dalam pendidikan

TAJUK : KEPIMPINAN DAN PERUBAHAN ( KONSEP KEPIMPINAN DALAM PERUBAHAN DALAM PENDIDIKAN ) 1.0      Pendahuluan : Setiap kita a...